Hogyan maradjunk fittek a nyaralás alatt?

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit

 

Legyünk őszinték magunkhoz, és valljuk be: egy nyaralás alatt nem könnyű fittnek maradni. A legnehezebb a sportos életmód elkezdésében – és fenntartásában – egy napi rutin kialakítása, amit be is tudunk tartani. Ha már egyszer belejöttünk sokkal egyszerűbb a nyaralás alatt is rászánni magunkat, mint egy hét kihagyás után újra visszazökkenni.

Tehát, hogyan is maradjunk fittek nyaralás alatt?

Rule #1 – Legyen terved!

A legeslegelső dolgunk az legyen, hogy készítünk egy tervet. Mielőtt megválasztjuk nyaralásunk helyszínét, tűzzük ki, mi is a célunk az edzéssel. Szinten tartani szeretnénk a már meglévő állapotunkat, vagy esetleg fejleszteni szeretnénk magunkat? Esetleg egy egészséges diéta a cél? Bármelyik is igaz ránk, mindig legyünk benne biztosak, hogy egy tisztán látható és érthető célt tűztünk ki magunk elé.

A következő lépés egy (teljesíthető) terv összeállítása. Például, ha Európán belül utazunk, elég nagy az esély arra, hogy megszegjük a diétánkat, hiszen itt az ételek turistalátványosságnak számítanak. Ha egy tikkasztóan forró úti célt választunk, sokkal jobb kilátásokkal indulunk a diétát illetően, amit sokkal könnyebb akkor betartani, ha minden nap falatnyi bikiniben kell mutatkoznunk. Érdemes felmérni a szálláshelyünket is – van a hotelnak edzőterme? Szükségünk van egyáltalán ilyesmire? Mindig tervezzünk előre!

Ha napi egyszer szeretnénk edzeni, gondoljuk át, hogy melyik szakasz lenne erre a legmegfelelőbb – esetleg reggelről, mikor még nincs olyan meleg? Vagy talán délután, a városnézés után, de még a vacsora előtt? Találjuk ki még otthon!

fit-3

Rule #2 – Ragaszkodj hozzá!

Most, hogy már van tervünk, ragaszkodjunk is hozzá. Részben ezért is fontos, hogy elérhető célokat tűzzünk ki magunk elé, hogy be is tudjuk tartani azokat.

Rule #3 – Legyél aktív minden nap, mindenhol, mindenhogy

Az otthoni edzőtermi rutintól eltérően a nyaralás alatti sportolás lehet vicces és spontán, de mindenképpen kreatív. Ha nincs kedved az általános napi tervhez, akkor lépj ki egy kicsit a komfortzónádból és találj ki valami újat. Mérd fel a körülötted lévő lehetőségeket – van lehetőség hegymászásra, futásra, esetleg biciklizésre? Mi a helyzet egy tánc- vagy jóga órával? A lehetőségek határtalanok! Ha nem a városban vagy, akkor használd ki, és fedezz fel új túraösvényeket, vagy bérelj egy biciklit. Ha más nem, egy hosszú sétára mindig el mehetsz, és legrosszabb esetben, majd élvezed a gyönyörű környezetet.

Ha szükséged van egy kis inspirációra, hogy kimozdulj, tegyél be valami pörgős zenét, amitől egyből mehetnéked lesz. Egy másik pozitív része a túrázásnak, hogy csodálatos fotókat lehet készíteni, olyan felfedezetlen tájakról, melyeket másképp nem ismerhettél volna meg. Amíg lehetőséged van rá, menj ki a szabadba, és hozz ki minél többet a napodból!

fit-1

A mi nyaralás alatti edzéstervünk

Néha úgy érzed, hogy egyáltalán nincs kedved kimenni a szabadba – talán a fáradtságtól, az utazástól, vagy egyszerűen csak a pocsék időjárástól. Erre az esetre itt van egy gyors, 20 perces edzésterv, amivel kicsit átmozgathatod magad:

– 5 perc bemelegítés a kedvenc zenédre

– A következőket ismételd meg 5-ször, amilyen gyorsan csak tudod:

  • 20 guggolás
  • 10 fekvőtámasz
  • 20 felülés
  • 20 hasprés

– 5 perc nyújtás

Gratulálunk! Máris megcsináltál 100 guggolást, 50 fekvőtámaszt, 100 felülést és ugyanennyi hasprést.

És ha esetleg ezekhez sem lenne kedved, akkor tedd be a kedvenc zenéidet, állj be a tükör elé és 30 percig táncolj úgy, mintha senki sem látna 🙂

 

World of Wanderlust

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit