Daily Archives: 2016-03-23

Bricksy

 

Jeff Friesen fotós, a The Brick Fantastic megalkotója, egy nagyon szellemes sorozatot készített „Bricksy” címmel. A sorozat új szintre emeli a híres graffitis, Banksy munkáit: LEGO formában, a LEGO univerzumának keretein belül jelennek meg a korábban már agyon éltetett alkotások. Banksy identitása ugyan ismeretlen, de szatirikus utcai művészete és felforgató epigrammái tökéletes elegyet alkotnak egy csipetnyi fekete humorral. Így kell egészen elképesztő módon összekötni az urbán kultúrát és a popkultúrát.

bricksy-1

bricksy-2

bricksy-3

bricksy-4

bricksy-5

bricksy-6

bricksy-7

bricksy-8

bricksy-9

bricksy-10

bricksy-11

 

Fubiz

A FOGYÁS EGYIK ALAPSZABÁLYA!

 

MINDIG REGGELIZZ!

Sokan elkövetik a fogyás idején azt a hibát, hogy nem reggeliznek. Pedig ez az egyik legnagyobb baki, amit tehetnek. Ugyanis az éjszaka folyamán a testünk az összes elraktározott glükózt felhasználja, ezért elengedhetetlen, hogy újratöltsük. Ezt a reggelivel tudjuk megtenni.

A reggelivel bevitt tápanyag beindítja és fokozza az anyagcserét és egész nap folyamán gyorsítja azt.

Azonban nem mellékes, hogy mit eszünk reggel. Nem a mennyiség, hanem sokkal inkább a minőség számít.

Ha magas szénhidráttartalmú reggelivel indítjuk a napunkat (pl. különböző pékáruk, kekszek, stb.), hirtelen megemelkedik vércukorszintünk, ami azt idézi elő, hogy már a délelőtt folyamán ránk tör a farkaséhség, a hirtelen megemelkedett vércukorszintünk miatt. Ha nem eszünk reggel, az szintén farkaséhséget idéz elő, mert mielőtt megemelkedne a cukorszint, le is zuhan és roppant éhesek leszünk és a későbbi étkezések folyamán sokkal többet fogunk enni.

Ha a vércukorszintünk már a nap elején ingadozik, a nap többi részében is folytatódik. Ennek eredményeképpen nem tudjuk kordában tartani éhségünket. A reggeliből energiát nyerünk az agyunk és a testünk számára.

Az anyagcsere fokozás és a megfelelő vércukorszint beállításán túl a reggelinek még számos pozitív eredménye van. Jó hatással van a memóriára, a koncentrációs készségre, valamint a mentális állapotra. Az agyunknak ugyanúgy szüksége van a rendszeres és megfelelő időben bevitt energiára és táplálékra, mit a szervezetünk többi szervének.

 

A teljes cikkért kattints ide!

MELYIK CARDIO GÉP A MEGFELELŐ SZÁMOMRA?

 

SZEMÉLYRESZABOTT TANÁCSOK A SZAKÉRTŐTŐL

Lépcsőző gép, futópad, elliptikus gép vagy szobakerékpár? Sokszor tanácstalanok vagyunk, mikor elhatározzuk, hogy elkezdünk cardio gépen edzeni. Íme, az alábbiakban pár hasznos tanács, segítség a választáshoz.

Az egyik legismertebb eszköz a szobakerékpár: elsősorban a láb és a fenék izmait dolgoztatja meg, ott viszont első osztályú munkát végez. A szobakerékpáron történő edzés szép formássá és szálkássá varázsolja az alsótest izmait. Abban az esetben jó választás, ha elsősorban ezeket szeretnénk formálni az edzés során, vagy akkor is, ha valaki imád biciklizni, és a hideg, esős napokon is szeretné folytatni kedvenc mozgásformáját. A szobakerékpár – ha méretre beállítjuk – jobban kíméli az ízületeket, mint a futópad.

Elliptikus gép: jobban kíméli az ízületeinket, mint a futópad vagy a szobakerékpár, így ízületi problémákkal küzdők is használhatják. Nagyon jó zsírégető, hamar megemeli a pulzusszámot, és intenzív izzadást eredményez. Az elliptikus gépek előnye még, hogy egyaránt erősíti a felső- és az alsótestet.
A lépcsőzőgépek: nagy hatásfokú zsírégető edzések végezhetők rajta, a cardio gépek közül ez formálja, dolgoztatja meg legjobban a fenék izmait, emellett erőteljesen hat a lábizmokra a rajta végzett edzés.

A másik leggyakrabban használt cardio eszköz a futópad: A szabadtéri futáshoz képest jobban kíméli az ízületeinket, mivel a futópad felülete egyenletes és sima. Azonban fontos tudni, hogy az elliptikus gépeknél, a szobakerékpároknál és a lépcsőző gépeknél jobban terheli az ízületeket, ezért elsősorban egészséges ízülettel rendelkezőknek ajánlott a használata. Nekik nagyon hasznos, hatásos, mert az egész testre ható intenzív edzés végezhető rajta.

Intenzitás: a modern elliptikus gépek, szobakerékpárok és futópadok számtalan edzésprogramot tartalmaznak, a hegymenettől kezdve, a váltakozó intenzitású edzésen át egészen a szívritmus programokig. Kezdetben azonban válasszunk alacsonyabb ellenállású programot és később próbálkozhatunk a nehezebb edzésekkel. Ezeken a több programos gépeken már sokféle zsírégető edzésprogramot is találunk.

 

A teljes cikkért kattints ide!