MELYIK CARDIO GÉP A MEGFELELŐ SZÁMOMRA?

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit

 

SZEMÉLYRESZABOTT TANÁCSOK A SZAKÉRTŐTŐL

Lépcsőző gép, futópad, elliptikus gép vagy szobakerékpár? Sokszor tanácstalanok vagyunk, mikor elhatározzuk, hogy elkezdünk cardio gépen edzeni. Íme, az alábbiakban pár hasznos tanács, segítség a választáshoz.

Az egyik legismertebb eszköz a szobakerékpár: elsősorban a láb és a fenék izmait dolgoztatja meg, ott viszont első osztályú munkát végez. A szobakerékpáron történő edzés szép formássá és szálkássá varázsolja az alsótest izmait. Abban az esetben jó választás, ha elsősorban ezeket szeretnénk formálni az edzés során, vagy akkor is, ha valaki imád biciklizni, és a hideg, esős napokon is szeretné folytatni kedvenc mozgásformáját. A szobakerékpár – ha méretre beállítjuk – jobban kíméli az ízületeket, mint a futópad.

Elliptikus gép: jobban kíméli az ízületeinket, mint a futópad vagy a szobakerékpár, így ízületi problémákkal küzdők is használhatják. Nagyon jó zsírégető, hamar megemeli a pulzusszámot, és intenzív izzadást eredményez. Az elliptikus gépek előnye még, hogy egyaránt erősíti a felső- és az alsótestet.
A lépcsőzőgépek: nagy hatásfokú zsírégető edzések végezhetők rajta, a cardio gépek közül ez formálja, dolgoztatja meg legjobban a fenék izmait, emellett erőteljesen hat a lábizmokra a rajta végzett edzés.

A másik leggyakrabban használt cardio eszköz a futópad: A szabadtéri futáshoz képest jobban kíméli az ízületeinket, mivel a futópad felülete egyenletes és sima. Azonban fontos tudni, hogy az elliptikus gépeknél, a szobakerékpároknál és a lépcsőző gépeknél jobban terheli az ízületeket, ezért elsősorban egészséges ízülettel rendelkezőknek ajánlott a használata. Nekik nagyon hasznos, hatásos, mert az egész testre ható intenzív edzés végezhető rajta.

Intenzitás: a modern elliptikus gépek, szobakerékpárok és futópadok számtalan edzésprogramot tartalmaznak, a hegymenettől kezdve, a váltakozó intenzitású edzésen át egészen a szívritmus programokig. Kezdetben azonban válasszunk alacsonyabb ellenállású programot és később próbálkozhatunk a nehezebb edzésekkel. Ezeken a több programos gépeken már sokféle zsírégető edzésprogramot is találunk.

 

A teljes cikkért kattints ide!

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Pin on PinterestShare on Reddit